PKN ORLEN otworzył w Niemczech kolejną, szóstą stację wyłącznie pod marką ORLEN. To efekt zakończonego z sukcesem programu pilotażowego, który potwierdził, że niemieccy klienci chętnie wybierają stacje koncernu, doceniając je za profesjonalizm i wysoką jakość produktów oraz usług. W ten sposób PKN ORLEN, zgodnie ze strategią, umacnia swoją pozycję i rozpoznawalność na zagranicznych rynkach. W ramach konsekwentnie prowadzonego procesu ujednolicenia wizerunku sieci wszystkie stacje Koncernu w Niemczech, Czechach i na Słowacji mają już w nazwie ORLEN.
– Zgodnie ze strategią ORLEN2030, koncentrujemy się na rozwoju naszej sieci za granicą. Udział stacji poza Polską do 2030 roku wzrośnie z 37% do 45%. Do tego czasu pod marką ORLEN będzie działać co najmniej 3,5 tys. stacji paliw. Niemcy to dla nas bardzo atrakcyjny i perspektywiczny rynek. Konsekwentnie zwiększamy na nim obecność, odpowiadając na potrzeby klientów. Skuteczność prowadzonych działań potwierdzają wyniki – w 2019 r. średnia sprzedaż na stację w Niemczech zwiększyła się o około 400 tys. litrów w porównaniu do 2012 r. Wysoki poziom utrzymaliśmy także w minionym roku, naznaczonym pandemią. W kwietniu zeszłego roku z sukcesem uruchomiliśmy w Seeberg Ost pod Berlinem pierwszą stację wyłącznie pod marką ORLEN. Jej znakomite wyniki sprawiły, że w tym roku otworzyliśmy kolejnych pięć takich stacji – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.
Po zakończonym z sukcesem procesie cobrandingu zagranicznych stacji, PKN ORLEN wszedł w fazę rebrandingu, która obejmuje również rynek niemiecki. Do końca 2021 roku zostanie otwarta stacja wyłącznie pod marką ORLEN w Sylt, a w pierwszej połowie 2022 roku kolejne w Solingen, Hollenstedt, Zehlla-Mehlis i Cuxhaven-Altenwalde. Na początku 2023 roku pod marką ORLEN działać będzie też stacja w Trier.
W Niemczech w sieci ORLEN działa łącznie 586 stacji, zlokalizowanych we wszystkich landach. W ciągu ostatnich 10 lat Koncern zainwestował w Niemczech ponad 300 mln euro, głównie w modernizację i rozwój sieci stacji paliw.
Stacje wyłącznie pod marką ORLEN działają już w Seeberg Ost pod Berlinem, Hamburgu, Bremen, Dortmundzie, Neuss i we Flensburgu. Ta ostatnia, otwarta na początku września br., przeszła całkowitą metamorfozę, została praktycznie rozebrana, zbudowana od nowa i dostosowana do wysokich standardów stacji ORLEN. Obiekt posiada nowoczesne wnętrze i wyposażenie, jest też dostępny dla osób z niepełnosprawnościami. Stacja we Flensburgu działa w koncepcie stop.cafe. Klienci mogą więc skorzystać z bogatej oferty gastronomicznej (dania gorące, kanapki, sałatki, świeżo wyciskane soki i kawa) oraz zrobić szybkie i wygodne zakupy.
Na niemieckich stacjach należących do PKN ORLEN sukcesywnie pojawia się coraz więcej polskich produktów. Już teraz 75% całej sprzedaży płynu do spryskiwaczy stanowi produkt ORLEN Oil, w ofercie znajdują się też m.in. produkowane w Polsce soki, napoje energetyzujące, słodycze oraz hot-dogi i zapiekanki.
Prace nad ujednoliceniem wizerunku sieci stacji są prowadzone również w Czechach, gdzie działa 421 stacji i na Słowacji, gdzie jest ich 15. Wszystkie te obiekty przeszły już cobranding i dziś funkcjonują pod nazwą Benzina – ORLEN. Na Słowacji już w październiku ruszy proces rebrandingu i obejmie 10 stacji, natomiast w grudniu rozpocznie się w Czechach na 8 wytypowanych stacjach.