Od października pasażerowie komunikacji miejskiej w Gdańsku i Sopocie zakupią za pośrednictwem aplikacji mPay nie tylko bilety jednorazowe, ale także okresowe. Od sierpnia z tej samej opcji korzystają także mieszkańcy Gdyni i Wejherowa. W Gdańsku dostępne są ponadto bilety czasowe.
Jedna aplikacja, wiele korzyści
Aplikacja mPay umożliwia mieszkańcom Gdańska i Sopotu zakup biletów na podróż środkami transportu publicznego już od kilku lat. W Gdańsku mogliśmy dotychczas w ten sposób uregulować należność za przejazd na podstawie biletu jednorazowego i czasowego (1-godzinne, 24-godzinne i 72-godzinne), a w Sopocie zakupić bilety jednorazowe. Od początku października w obu miastach w aplikacji znajdą się także bilety okresowe.
Opcja zakupu przez aplikację mPay biletów okresowych pojawiła się w sierpniu również w Gdyni i Wejherowie. Mieszkańcy Gdyni mogą obecnie nabyć bilety jednorazowe, czasowe (1-godzinne, 24-godzinne i 72-godzinne) oraz okresowe. W Wejherowie, oprócz powyższych, podróżujący środkami transportu publicznego mogą zakupić także bilet 5-dniowy. W obu miejscowościach mieszkańcy opłacą postój auta w strefie płatnego parkowania.
– Nasza szeroka oferta to ukłon zarówno w stronę mieszkańców, jak i turystów. Dbamy bowiem o to, aby z szybkich i wygodnych płatności mobilnych mogły korzystać osoby z różnymi potrzebami w kontekście częstotliwości podróżowania transportem publicznym – mówi Andrzej Basiak, Prezes Zarządu mPay S.A. – Dokładamy również wielu starań, aby przemieszczanie się po miastach było łatwiejsze także dla kierowców – dodaje.
Warto przypomnieć, że w Gdańsku, Sopocie i Wejherowie możliwe jest wniesienie przez aplikację opłaty za postój auta w strefie płatnego parkowania. Od początku br. uregulujemy także należność na dwóch parkingach zlokalizowanych na terenie Hevelianum w Gdańsku.
Dodatkowe udogodnienia na pasażerów i kierowców
Aplikacja mPay to dziś wielofunkcyjne narzędzie, które odpowiada na potrzeby zróżnicowanych grup użytkowników.
– Aby maksymalizować korzyści po stronie użytkowników aplikacji na bieżąco rozbudowujemy katalog pomocnych im na co dzień funkcjonalności. Obejmują one nie tylko transport i rozrywkę, ale także – co mocno nas wyróżnia na rynku – szeroko pojęte usługi finansowe – mówi Andrzej Basiak, Prezes mPay S.A. – W przypadku komunikacji miejskiej i parkowania, mPay to jednak zdecydowanie o wiele więcej korzyści niż tylko możliwość zakupu biletów czy regulacja należności za parkingi.
Jedną z najnowszych funkcjonalności jest planer podróży mPay GO! pozwalający szybko oraz wygodnie zaplanować trasę środkami komunikacji w kilkudziesięciu miastach w Polsce, jak i w Europie. Podróżujący mogą skorzystać z wizualizacji trasy na mapie, nawigacji do przystanku, a także na bieżąco aktualizowanych mobilnych tablic odjazdów.
Zmotoryzowani, poza oszczędnością czasu i pieniędzy, mogą liczyć natomiast na pomoc w wyborze właściwej strefy płatnego parkowania. W mPay telefon z aplikacją jest lokalizowany na mapie, co pozwala podpowiedzieć użytkownikowi w jakiej strefie się znajduje i jaki go obowiązuje cennik.