ORLEN to niekwestionowany lider wśród sieci stacji paliw w Polsce – wynika z najnowszego badania Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS. To jednocześnie najbardziej rozpoznawalna marka, którą Polacy obdarzają największym zaufaniem i sympatią.
Według badania IBRiS, 90 proc. ankietowanych i aż 94 proc. aktywnych kierowców zna markę ORLEN. Stacje należące do koncernu są także najbardziej lubianymi przez Polaków. Zadeklarowała tak ponad połowa badanych. Z kolei zaufanie do marki ORLEN kształtuje się na poziomie 60 proc. Tym samym ORLEN nadal pozostaje najbardziej zaufaną siecią stacji w Polsce, która była najczęściej wybieraną w ciągu trzech ostatnich miesięcy zarówno przez osoby tankujące paliwo (57 proc. respondentów), jak i osoby korzystające z oferty pozapaliwowej (40 proc. respondentów). To wyniki ponad 2 razy wyższe niż dwóch kolejnych marek łącznie.
Segment detaliczny jest ważnym filarem działalności PKN ORLEN, który generuje zysk operacyjny na poziomie 3 mld zł rocznie. Zgodnie ze strategią chcemy dalej dynamicznie rozwijać ten obszar, inwestując w niego do 2030 r. ok. 11 mld zł. Przełoży się to na wzrost zysku EBITDA tego segmentu do ok. 5 mld zł rocznie. Dlatego odpowiadając na rynkowe trendy konsekwentnie, unowocześniamy nasze obiekty, wprowadzamy nowe usługi pozapaliwowe, dbamy aby jakość produktów i obsługi spełniała oczekiwania klientów. Jesteśmy zdecydowanym liderem w tym obszarze. Wyniki badania IBRiS to potwierdzają – powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.
Polacy świadomie wybierają stacje paliw ORLEN. Aż 47 proc. ankietowanych i 50 proc. aktywnych kierowców w najbliższej okolicy chciałoby mieć stację koncernu. Badani wskazali na wysoką jakość obsługi – 89 proc., wysoką jakość oferowanego paliwa – 86 proc. oraz szeroki wybór oferty pozapaliwowej – 83 proc. Odsetek opinii pozytywnych w tym obszarze systematycznie rośnie od publikacji pierwszego badania IBRiS w 2019 r. Największy wzrost odnotowano w kategorii: szeroki wybór artykułów, aż o 30 pkt proc. w stosunku do 2020 r. i 50 pkt proc. w odniesieniu do 2019 r.
Badanie IBRiS potwierdziło też, że kierunek rozwoju przyjęty przez PKN ORLEN jest zgodny z oczekiwaniami Polaków. Ponad połowa ankietowanych uważa, że koncerny powinny inwestować w produkcję czystej energii ze źródeł odnawialnych oraz rozwijać i upowszechniać technologię zielonego transportu. Sześć na dziesięciu respondentów uważa, że na stacjach paliw powinny znajdować się punkty ładowania samochodów elektrycznych. Aż 37 proc. Polaków spotkało się z nimi na stacjach paliw, przy czym najczęściej takie punkty kojarzą się ze stacjami ORLEN.
Na koniec drugiego kwartału 2021 roku w sieci detalicznej Grupy ORLEN funkcjonowały 2854 stacje paliw. Już 2239 stacji paliw, czyli około 80%, wyposażonych jest w koncept pozapaliwowy StopCafe, w tym: 1730 w Polsce. PKN ORLEN rozwijał również sieć tankowania paliw alternatywnych, zwiększając ich dostępność. W efekcie, do dyspozycji klientów pozostaje 278 punktów alternatywnego tankowania, w tym: 191 w Polsce.